پرسش‌وپاسخ

باشگاه مشتریان بیدکوب چیست؟

کاربران برای شرکت در حراجی های بیدکوب میبایست عضو باشگاه مشتریان بیدکوب شوند. در حال حاضر باشگاه مشتریان رایگان است و تنها باید حق عضویت در مزایده را خریداری نمایند. در این سیستم به جای دو بار پرداخت برای خرید بسته و عضویت در باشگاه ،برای شرکت در حراجی فقط یک بار نیاز به پرداخت است.

پیشنهاد در مزایده چیست؟

در حراجی ها هر کاربر می تواند با کلیک به  “ثبت پیشنهاد”به کاربران دیگر شرکت کننده در حراجی اعلام کند که وی آخرین نفر پیشنهاد دهنده برای این کالا می‌باشد و تا این لحظه او برنده حراجی بوده و کالا متعلق به وی است. با هر ثبت پیشنهاد با توجه به ارزش کالا قرار گرفته در حراجی به مقدار مشخصی به قیمت حراجی اضافه خواهد شد.

تفاوت بسته های حق عضویت چیست ؟

بسته های حق عضویت و بسته های باشگاه مشتریان بنا به ارزش ریالی کالا های قرار گرفته در حراجی مشخص شده است. همچنین هر بسته حق عضویت دارای محدودیت زمانی میباشند که کاربر مجاز است از زمان خریداری بسته حق عضویت تا پایان زمان مجاز آن بسته برای شرکت در حراجی استفاده نماید.

حق عضویت چیست؟

برای عضویت در باشگاه مشتریان بیدکوب و شرکت در حراجی ها باید حق عضویت خریداری کنید بسته به هر مزایده با قیمت متناسب آن در اختیار شما قرار گرفته است.

ورودی حراجی چیست؟

در حال حاضر ورودی حراجی معادل همان حق عضویت می باشد و نیازی به پرداخت دوباره نیست.

آیا میتوان از ثبت نام در مزایده انصراف داد؟

بله، شما تا زمانی که ظرفیت حراجی تکمیل نشده است میتوانید از ثبت نام  خود در آن حراجی انصراف دهید و وجه ورودی حراجی و حق عضویت مصرف شده را دریافت کنید. ولی پس از تکمیل ظرفیت حراجی و راه اندازی تایمر امکان انصراف از حراجی به هیچ وجه وجود ندارد!

اگر موفق به برنده شدن در حراجی نشوم چه اتفاقی میفتد؟ آیا ضرر کرده ام؟

درصورت عدم موفقیت در حراجی ، بیدکوب برای اولین بار  بخشی از حق عضویت و ورودی  را به صورت تخفیف پولی به شما باز میگرداند تا بتوانید محصول را با تخفیف خریداری کنید یا حتی در مزایده های ویژه تعبیه شده با این اعتبار تخفیفی شرکت کنید. بنابراین شما همواره برنده اید.

حراجی ها چگونه برگزار می‌شوند؟

پس از عضویت در باشگاه مشتریان میبایست ورودی آن حراجی را پرداخت نمایید ( در صورت موفق نشدن در حراجی بخشی از حق ورود و عضویت حراجی به صورت تخفیف برگشت خواهد خورد.) با شروع زمان حراجی (بر اساس تایمر) شما می توانید با کلیک بر روی دکمه پیشنهاد نسبت به ثبت قیمت جدید اقدام کرده و پس از یک رقابت سالم و هیجان انگیز، در صورتی که شما آخرین نفری باشید که پیشنهاد قیمت ارائه می دهید و بعد از آن زمان صفر شود، شما برنده حراجی با قیمت تعیین شده در حراج خواهید بود.

در هر حراجی با هر کلیک به روی ثبت پیشنهاد مبلغی که در مشخصات حراجی هر کالا با نماد افزایش قیمت مشخص است به روی قیمت حراجی اضافه خواهد شد. نام کاربری آخرین نفر و آخرین نفراتی که ثبت پیشنهاد کرده اند در قسمت مربوط به حراجی کالا نمایش داده می‌شود و پس از اتمام زمان حراجی آخرین کاربر ( بالاترین پیشنهاد قیمت ) برنده حراجی بوده و پس از پرداخت هزینه کالا بر اساس ” قیمت حراجی ” کالا برای وی ارسال خواهد شد.

چگونه پیشنهاد بدهم؟

خیلی راحت!کافی است بر روی ثبت پیشنهاد در صفحه حراجی کلیک کنید.

قیمت اتمام شده حراجی چیست؟

قیمت حراجی با ثبت پیشنهاد از سمت کاربران افزایش می‌یابد و بیانگر قیمت نهایی کالا برای برنده حراجی می‌باشد. برنده حراجی با پرداخت وجه مربوط به قیمت حراجی می‌تواند کالای خود را دریافت کند.

حراجی مخصوص چیست؟

برخی از حراجی ها قفل هستند . کاربر برای شرکت در این حراجی ها برای ورود نیازمند کد تخفیف هستید.از ویژگی های خاص این نوع از حراجی ها میتوان به  عدم نیاز به پرداخت ورودی و حق عضویت و … نام برد. می توان به جای استفاده از کد تخفیف برای خرید کالا ،در این مزایده ها شرکت کرد.

ساعت شروع و پایان حراجی چیست؟

هر حراجی دارای ساعت شروع و پایان می‌باشد. هر حراجی راس ساعت شروع آغاز شده و در ساعت پایان خاتمه می‌یابد.

کالاهای فروشگاه و مزایده چه کیفیتی دارند؟

تمامی کالاهای عرضه شده در بیدکوب به صورت نو و دست اول  در اختیار مشتری قرار می‌گیرد و همچنین کالاها از برترین و با کیفیت‌ترین برندهای روز دنیا و ایران می‌باشند. در تهیه و عرضه کالاها حتی‌الامکان سعی شده است که از گارانتی شرکت‌های معتبر داخلی استفاده شود تا کاربران در استفاده از خدمات و سرویس‌های پس از فروش دچار مشکل نشوند.
لازم به ذکر است کالای قرار گرفته در قسمت حراجی ها همراه با خدمات پس از فروش توضیح داده شده در بخش توضیحات محصولات موجود در هر حراجی خدمت خریداران ارائه میگردد.

تبدیل کالا به اعتبلر چگونه است؟

فرد برنده میتواند درخواست دهد تا به جای پرداخت برای دریافت کالا، بخشی از میزان قیمتی باقی مانده تا قیمت واقعی را به عنوان اعتبار و تخفیف جهت شرکت در مزایدات سایت دریافت کند.

اهراز هویت کاربران چیست؟

مجموعه به منظور محافظت از خریداران و کاربران خود، این اختیار را دارد تا در هر زمان از کاربران مدارک آنها را به منظور تایید هویت درخواست کند. بدیهی است که مدارک درخواستی می‌تواند مربوط به احراز هویت کاربران و احراز محل سکونت آنها باشد. در صورت بروز مشکل، دسترسی کاربر به حالت معلق درآمده و برابر قوانین سایت با وی برخورد خواهد شد. همچنین برای دریافت کالای برنده تطبیق کدملی اجباری است.

آیا ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟

شما می‏‌توانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن پست الکترونیکی و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه “حساب کاربری من” به صفحه‏‌ای منتقل می‏‌شوید که در بخش “پروفایل” سپس “ویرایش پروفایل” امکان “ویرایش اطلاعات” وجود دارد.
اگر به ایمیل خود دسترسی ندارید متاسفانه به دلایل حفظ امنیت کاربری، هیچ راهی برای تغییر ایمیل خود به عنوان نام کاربری نخواهید داشت . مهمترین بخش مشخصات کاربری برای دریافت جوایز و کالاهای حراجی کد ملی است.

کیف پول چیست؟

شما میتوانید با شارژ کیف پول خود به مبلغ دلخواه نسبت به پرداخت ورودی مزایده و پرداخت وجه کالای برنده شده و همچنین خرید از وبسایت بیدکوب ، اقدام کنید. همچنین بازگشت اعتبارات  از سوی بیدکوب به کیف پول شما انجام میشود. و شما میتوانید برای دریافت وجه داخل کیف پول خود از طریق صفحه مربوطه اقدام کنید.

آیا میتوانم از لیست دریافت ایمیل و پیامک خبررسانی بیدکوب خارج شوم؟

چنانچه تمایل ندارید که از طرف بیدکوب ایمیل یا پیامک برای شما ارسال شود، درخواست خود را از طریق یکی از راه‌های ارتباط با ما به پشتیبانی سایت اعلام بفرماید.
پیشنهاد می‌کنیم برای آگاه شدن از حراجی های مهم، هشدار دنبال کردن حراجی ها را فعال نگاه دارید

چگونه می‌‏توانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟

برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی , مواردی که برنده شده اید , یا اطلاع از روند ارسال کالا خریداری شده ، باید با حساب کاربری خود وارد شوید.

چرا لینک فراموشی پسوورد یا تایید عضویت برای من ایمیل نشده است؟

لطفاً ایمیل‌های اسپم(spam) خود را چک کنید. به ویژه ایمیل‌های ارسال شده به حساب‏‌های کاربری gmail گاهی spam می‌شوند. توجه داشته باشید که link تغییر رمز برای شما ارسال می‏‌شود نه خود رمز. ضمناً همیشه به ایمیل های ارسالی دقت داشته باشید که از ایمیل پشتیبانی معتبر سایت باشد.

ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟

گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

با پشتیبان تماس بگیرید و اطلاعات پرداخت خود را جهت پیگیری اعلام کنید.

امنیت پرداخت ها چطور است؟

ورود تمامی اطلاعات حساب بانکی شما در درگاه بانک خواهد بود. قبل از ورود اطلاعات حتما آدرس اینترنتی درگاه بانک را که در فیلد آدرس مرورگر شما نمایش داده می‌شود کنترل کنید. تبادل اطلاعات بین بیدکوب و درگاه بانک کاملا ایمن بوده و به صورت رمزنگاری شده (https) انجام می‌شود.
بیدکوب هیچگاه و تحت هیچ شرایطی اطلاعات حساب شما را درخواست نخواهد کرد.

چگونه میتوانم پرداخت ها را انجام دهم؟

تمامی سرویس‌ها، خدمات و کالاهای موجود در آفبیـد از طریق پرداخت آنلاین قابل خرید می‌باشند. برای پرداخت آنلاین شما باید کارت یکی از بانک‌های عضو شبکه شتاب را داشته باشید و رمز دوم آن که مربوط به خرید اینترنتی می‌باشد را فعال کرده باشید. برای خریدهای اینترنتی شما باید شماره کارت، رمز دوم(رمز خرید اینترنتی)، کد CVV2 و تاریخ انقضا کارت خود را در اختیار داشته باشید.

روشهای پرداخت چیست؟

با استفاده از درگاه بانکی  شما به راحتی و در کمترین زمان قادر خواهید بود تا با هر یک از کارت‌های عضو شبکه شتاب، خرید کالاهای مورد علاقه خود، پرداخت هزینه کالای برنده شده در حراجی ها، خرید حق عضویت ، شارژ کیف پول و … انجام دهید.

زمان سنج مزایده؟

با شروع زمان حراجی (بر اساس تایمر) شما می توانید با کلیک بر روی دکمه پیشنهاد نسبت به ثبت قیمت جدید اقدام کرده و پس از یک رقابت سالم و هیجان انگیز، در صورتی که شما آخرین نفری باشید که پیشنهاد قیمت ارائه می دهید و بعد از آن زمان صفر شود، شما برنده حراجی با قیمت تعیین شده در حراج خواهید بود.

دقت کنید که شرکت کنندگان تا زمانی که تایمر به عدد صفر برسد میتوانند پیشنهاد دهند که آخرین فرد پیشنهاد دهنده برنده مزایده است.

همیشه به تایمر و زمان پایان حراجی دقت کنید.

کالای برنده شده را بخرم یا تبدیل به اعتبار و تخفیف کنم؟

اگر در حراجی ای برنده شده‌اید و به هر دلیلی تمایلی برای دریافت کالای برنده شده ندارید، به راحتی کالای خود را تبدیل به اعتبار نموده و از آن برای شرکت در حراجی هایی استفاده کنید که به آن علاقه دارید. این تبدیل با اختلاف قیمت محاسبه میشود. تبدیل کالا به اعتبار و تخفیف بر اساس قیمت بازار درج شده  و اختلاف قیمت در بیدکوب محاسبه می‌گردد.

آیا میتوانم وجه کالا برنده شده در مزایده را به جای کالا دریافت کنم؟

برنده میتواند طبق فرمول زیر قسمتی از وجه کالا برنده شده در حراجی را به جای کالا برنده شده دریافت کند . برای دریافت وجه کالا برنده شده از طریق ارتباط با ما با پشتیبان سایت ارتباط برقرار کنید.
( [قیمت بازار کالا برنده شده – قیمت حراجی کالا برنده شده] تقسیم بر 2)

آیا می‏‌توانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم؟

زمان رسیدن ارسال‏‌های خارج از تهران پس از تحویل به پست، بر اساس محدوده جغرافیایی از 24 تا 72 ساعت متغیر است، بنابراین روز رسیدن سفارش با توجه به خدمات پستی مشخص است اما ساعت آن را نمی‏‌توان به طور دقیق تعیین کرد.

بیمه و حمل و نقل مرسولات؟

با توجه به بیمه بودن و مشخص نمودن کالاهای حساس در حمل و نقل و بسته بندی استاندارد، امکان صدمه دیدن کالاها بسیار کم می‌باشد اگرچه این احتمال صفر نمی‌باشد. تمامی کالاهای ارسالی در بیدکوب توسط شرکت پستی بیمه بوده و چنانچه در حمل و نقل کالا مشکلی رخ دهد، کاربر موظف است تا با پیگیری مستقیم با بیدکوب برای دریافت خسارت مکاتبه کند.
بیدکوب هیچ مسئولیتی در قبال آسیب‌دیدگی کالاها حین حمل و نقل نخواهد داشت ولی پیگیری از طریق شرکت پستی از طرف بیدکوب انجام خواهد شد و کاربر موظف است نسبت به مرجوع کردن کالا در زمان مشخص و اعلام شده توسط آفبیـد اقدام نماید.
* در صورتی که کالای شما در حین حمل و نقل آسیب دیده باشد، می توانید جهت راهنمایی و پیگیری‌های اولیه با شرکت پستی، با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

وضعیت سفارشات چگونه است؟

شما می‌توانید جزییات مربوط به سفارشات خود را از طریق ” حساب کاربری من “، مشاهده نمایید.

شرایط برگشت مرسولات؟

شرایط برگشت کالا مطابق با قوانین وضع شده برای فروشگاه‌های آنلاین از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک می‌باشد.چنانچه کالا در حین حمل و نقل آسیب دیده باشد لطفا قسمت “بیمه و حمل و نقل” را مطالعه بفرمایید.چنانچه کالایی دارای نقص فنی باشد، اگر دارای گارانتی شرکتی باشد باید توسط کاربر یا بیدکوب از طریق شرکت گارانتی پیگیری شود. لطفا قبل از مرجوع کردن کالا به بیدکوب با پشتیبان سایت تماس بگیرید.چنانچه کالایی دارای نقص فنی باشد و دارای گارانتی شرکتی نباشد، پس از تماس با بخش پشتیبانی باید توسط کاربر برای بیدکوب مرجوع شود.

مشکل در دریافت سفارشات؟

خریدار موظف است بلافاصله پس از ثبت نام، مشخصات کامل پستی و اطلاعات تماس خود را در پروفایل کاربری درج و در صورت تغییر محل سکونت آنها را بروزرسانی نماید. چنانچه کالای ارسال شده به دلیل مخدوش بودن مشخصات پستی برگشت داده شود، کاربر موظف است هزینه ارسال مجدد را پرداخت نماید. چنانچه نقص تاخیر در ارسال کالا یا برگشت داده شدن آن از طرف آفبیـد رخ دهد، تمام هزینه‌ها و خسارت از طرف آفبیـد پوشش داده خواهد شد.

هزینه حمل و نقل و ارسال کالا ؟

در فاکتور شما هزینه مربوط به حمل و نقل کالای مورد نظر شما درج شده است. سعی شده است به منظور افزایش سرعت در حمل و نقل و کیفیت ارسال کالاها در بیدکوب اغلب با شرکت‌های معتبر پستی و حمل و نقل، ارسال کالاها انجام بگیرند.
توجه کنید که هزینه ارسال به برنده ها رایگان است.

شرایط ارسال کالا؟

کالاها از طریق شرکت پست یا شرکت‌های باربری خصوصی و به صورت مستقیم برای خریدار ارسال می‌شود. وضعیت ارسال کالا را می‌توانید از طریق “حساب کاربری من ” ، مشاهده کنید.
بسته‌های تحویلی به پست برای جلوگیری از ضربه در حین حمل و نقل در بسته‌های مخصوص بسته بندی و ارسال می‌شوند. زمان رسیدن بسته‌ها مستقیما به شرکت پستی وابسته است.

پشتیبانی سایت همواره پاسخگوی شماست

در صورتی که بخش‌های فوق را مطالعه نموده‌اید و سوالی دارید، می‌توانید از طریق ارسال تیکت به پشتیبانی با ما مطرح کنید
تیم پشتیبانی ما در اسرع وقت پاسخگو شما عزیزان است.
با ما در تماس باشید